Jakiego rodzaju rower najlepiej wybrać? Jakie mamy możliwości? O jakich kwestiach warto pamiętać podczas kupna?

Posted on 10/11/2022 7:24am

Jak chcemy zakupić rower trzeba poważnie nad tym pomyśleć, a to dlatego, że aktualnie odmiennie niż dawniej mamy do wyboru wiele pozostałych opcji. Faktycznie rowery klasyczne mają najwięcej zwolenników, ale jeśli interesują nas nowości najbardziej korzystnie poznać parę nowych typów rowerów.

Jeśli chodzi o powszechne modele, to z pewnością rowery szosowe są godne uwagi - [www]. Są najlepsze do jazdy po asfalcie, posiadają duże, 28-calowe koła, z wąskimi, od 23 do 25 milimetrów, gładkimi oponami.

Opisany temat napisaliśmy z myślą Twoje potrzeby. Czekamy na twoją opinię, czy podoba Ci się ten tekst. Daj nam znać - przejdź do strony wapnowanie gleby !

Kierownica w rowerze szosowym jest zagięta w dość znaczny sposób, to sprawia, że możemy zająć bardziej aerodynamiczną pozycję. W zależności od geometrii i ramy, standardowe rowery szosowe możemy podzielić na dwa typy, czyli sportowe oraz endurance. Kolejny typ to równie dobrze znane ”górale”.



Tak zwane “górale” zostały zaprojektowane do jazdy w terenie, poza asfaltowymi drogami. Mają najczęściej koła od 26 do 29 cali. Najważniejsze są szerokie opony z dosyć agresywnym bieżnikiem, a jednocześnie jeden albo nawet dwa amortyzatory. Obecnie coraz więcej osób używa je do jeżdżenia po mieście. I chociaż nie są do tego stworzone to rzeczywiście pełnią swoją rolę. Inny, popularny model to rower trekkingowy, określane są też jako typowe rowery turystyczne, ponieważ wyposażone są klasycznie w błotniki, bagażnik i oświetlenie.

Źródło artykułu:

Koło ze szprychami
Author: Martin Fisch
Source: http://www.flickr.com
Opony są bardziej szerokie niż w szosówce oraz węższe niż w rowerze górskim. Pozycja za kierownicą jest bardziej wygodna niż w rowerze szosowym. Cross to dosyć często taki sam rower, ale nie ma turystycznych dodatków.

Rower crossowy możemy bez problemu przerobić na trekkingowy, najkorzystniej zamontowując w nim błotniki i bagażnik. Tego rodzaju rowery najlepiej wypadają na asfaltowych drogach i ubitych, ścieżkach z gruntu. Jak wspomnieliśmy na początku, dzisiaj mamy jednakowoż do wyboru wiele innych interesujących modeli rowerów. Jednym z nich jest z pewnością fatbike. To rower zbudowany na bazie górala. Ma masywne opony, o szerokości od 4 do 5 cali. Takie szerokie opony sprawiają, że fatbike bardzo dobrze sobie radzi podczas jazdy po śniegu oraz piasku. Często nie ma w tych rowerach amortyzatora, bo jego zadanie przejmuje szeroka opona.

Tags: Kierownica, opony, koła