Najlepsza forma promocji Twojej firmy, czyli marketing internetowy

Posted on 22/06/2018 10:36am

Zasadniczo e – marketing kojarzony jest przez właścicieli firm z pozycjonowaniem stron. W dużej mierze nie odbiega to stwierdzenie od prawdy, jednak warto wiedzieć, że to znacznie ciekawsza dziedzina marketingu. Kluczowym polem działania specjalistów od e – marketingu jest naturalnie środowisko internetowe. Pierwszą formą sieciowego marketingu był tzw. mailing, opierający się na przesyłaniu komunikatów reklamowych za pomocą e – maili.


Początkowo takie maile nie miały zbyt oryginalnej formy wizualnej. Jednakoż ekspresowy rozwój internetu sprawił, że reklamodawcy niebawem uzyskali interesujące możliwości technologiczne. Niedługo potem weszły do powszechnego użycia reklamy w ruchomych ramkach.

Source: http://ebookred.pl/
Nadal są to bardzo powszechne elementy e – marketingu. Koszty takiej reklamy nie są obecnie bardzo wysokie. Naturalnie wiele zależy od dwóch czynników: popularności serwisu internetowego, na którym mamy zamieścić reklamę oraz od wielkości banneru. Im większy baner, tym wyższa cena. Oprócz tego ma znaczenie ilość kliknięć, a także czas zamieszczenia komunikatu.


Mailing i Newslettery nadal są dość dobrymi formami marketingu internetowego (będąc w temacie sprawdź top solutions opinie), aczkolwiek ustawa antyspamowa, znacznie ograniczyła możliwości pozyskiwania adresów mailowych klientów. Ciekawym rozwiązaniem może być również zamieszczanie reklamy w książce. Koszt jest racze większy, ale w zamian możemy dotrzeć do sprecyzowanej grupy odbiorców.

Reklamowanie stron internetowych opiera się głównie na ich pozycjonowanie, czyli podbijaniu ich miejsca w wyszukiwarkach. Naturalnie gigant Google, również czerpie ogromne zyski reklam i oferuje odpłatne formy reklamy, tzw. Google Adwords. Mimo tego wiele prywatnych firm w miastach, jak: Warszawa, Kraków, Katowice, specjalizuje się w marketingu SEO.


Obecnie marketing sieciowy napędzają portale społecznościowe, jak na przykład facebook, które oferują zakładanie komercyjnych profili . Natomiast dla indywidualnym facebookowiczom wyświetla się dedykowane im reklamy. Daje to pewne możliwości autorom i wydawcom ebooków. Sporo ich jest do ściągnięcia za darmo, a portale społecznościowe, doskonale się nadają do ich dystrybucji.

Co na to użytkownicy? Koniec końców chronią się przed zalewem komunikatów reklamowych, jak potrafią lub po prostu przyzwyczaili się do ich obecności.

Większość z nas co dzień przeszukując internet, nie widzi już mnóstwa irytujących okienek. Zwyczajnie je pomijamy. Dlatego też zagwozdka dla specjalistów od marketingu internetowego – jak pozyskać uwagę klientów i zaprojektować reklama, która zainteresuje pożądanej grupy odbiorców.

Tags: grafika, portale społecznościowe, zysk, marketing